مطالب

انواع آسانسور خانگی

انواع آسانسور خانگی

انواع آسانسور خانگی

در این بخش به توضیح انواع آسانسور خانگی میپردازیم. همانطور که گفته شد آسانسور برای جابجایی عمودی افراد و یا اجسام در اماکن و ساختمان ها گفته میشود. آسانسورهای خانگی کابینی کوچکتر از آسانسورهای تجاری و فروشگاهی دارند. به طور کلی آسانسورهای خانگی را میتوان به دو نوع داخلی و خارجی تقسیم بندی کرد.
انواع آسانسور خانگی
آسانسورهای خانگی به 5 نوع مختلف تقسیم بندی میشوند:
  • آسانسور خانگی کابلی: در ساخت و ساز های جدید و تجاری بسیار دیده میشود. این نوع آسانسور از شافت، بخش حرکتی، سیستم کنترل و وزنه متقابل ساخته شده است.
  • آسانسور خانگی زنجیره ای: فضای کمتری را در ساختمان اشغال میکند. شبیه آسانسورهای کابل دار هستند. به جای کابل از بخش زنجیره ای برای جابجایی کابین استفاده میشود. زنجیره ها دوام بالاتری نسبت به کابل دارد. فضای کمتری را نیز اشغال میکند.
  • آسانسور خانگی کششی: برای خانه های فاقد آسانسور مناسب است. به اتاق بخش حرکتی نیاز ندارد. ولی به فضای مورد نیاز برای نصب احتیاج دارد.
  • آسانسور خانگی هیدرولیک: فضای کمتری را اشغالی میکند. توسط پیستون و سیلندر و همچنین کنترلگر داخل کابین جابجا میشود. نیازمند یک حفره به اندازه کابین می باشد.
  • آسانسور خانگی پنوماتیک: با استفاده از خلا داخل لوله حرکت میکند. نیازی به چاله ندارد. ساده ترین نوع آسانسور محسوب میشود.
انواع آسانسور خانگی

آسانسورهای داخلی

برای نصب آسانسور داخل ساختمان باید موارد را مد نظر قرار داد که عبارتند از : 1- مکانیسم چاله، 2- نوع ساختمان، 3- ارتفاع ساختمان، 4-محل قرار گیری آسانسور.
به صورت کلی میتوان گفت آسانسورهای خانگی به سیستم محرک و یا نحوه جابجایی کابین بستگی دارد. علاوه بر سیستم محرک این آسانسورها بسته به فضای کابین نیز انواع مختلفی دارد. به طور مثال برخی از این کابین ها به اندازه کمد و برخی از آنها نیز میتوان ویلچر را جابجا کرد.
با توجه به انواع آسانسورهای ذکر شده میتوان نوع آسانسوری که در ساختمان میخواهید نصب کنید را مورد بررسی قرار دهید.
انواع آسانسور خانگی

آسانسورهای خارجی

با توجه به این که در ساختمان های قدیمی فضای مورد نیاز برای نصب آسانسور وجود ندارد. بهترین گزینه برای نصب این نوع آسانسورها خارج از ساختمان میباشد. ابتدا باید برای نصب آسانسور خارج از ساختمان مواردی را مد نظر قرار دهیم: 1- مقاومت ساختمان، 2- فضای مد نظر برای نصب این آسانسورها نباید کمتر از 120×120cm باشد، 3- گرفتن مجوز از شهرداری، 4- دریافت تاییدیه آسانسور برای آنکه تحت پوشش بیمه قرار گیرد، 5- در صورت نیاز، وجود برق سه فاز.
بهترین آسانسورهایی که میتوان برای این کار مد نظر قرار داد آسانسورهای هیدرولیک، کششی و هوم لیفت هستند. البته باید گفته شود که به دلیل زیبایی بیشتر در نمای ساختمان آسانسورهای شیشه ای مناسبتر هستند.

در صورت رضایت از این مطلب ایده ها و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

نوشته های مرتبط

1 نظر در “انواع آسانسور خانگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *