مطالب

آسانسور هیدرولیکی چگونه کار میکند؟

آسانسور هیدرولیکی چگونه کار میکند؟

آسانسور هیدرولیکی چگونه کار میکند؟

در این بخش میخواهیم به این مطلب بپردازیم که آسانسور هیدرولیکی چگونه کار میکند؟ آسانسورهای هیدرولیکی در مقایسه با آسانسورهای کششی به خاطر آنکه نیازی به موتورخانه ندارد فضای کمتری را تصاحب میکند. همین امر باعث شده از این آسانسورها در ساختمان های قدیمی و یا آسانسورهای شیشه ای استفاده شود.

طریقه کار آسانسورهای هیدرولیکی

این نوع آسانسورها بیشتر در مسیرهای کوتاه و همچنین حمل و نقل با ظرفیت بالا مورد استفاده قرار میگیرد. آسانسورهیدرولیکی به نحوی طراحی شده که بارعمودی به اسکلت ساختمان به هیچ عنوان وارد نمیکند.
سیستم آسانسور هیدرولیکی دو نوع میباشد که عبارتند از:
1- سیستم مستقیم آسانسورهای هیدرولیکی: در این نوع سیستم جک به صورت مستقیم به یوک کابین وصل میشود و باعث حرکت کابین میشود.
2- سیستم غیر مستقیم آسانسورهای هیدرولیکی: در این نوع سیستم جک با استفاده از حرکت سیم بکسل که به یوک کابین وصل شده است سبب حرکت کابین میشود.
آسانسورهای هیدرولیکی از اجزایی مانند پمپ، سیلندر و پیستون، شیر تخلیه و روغن ساخته شده است. روغن موجود در سیستم آسانسور سبب حرکت آسانسور به طبقه های بالا میشود. کابین آسانسور بر روی پیستون قرار دارد و علت حرکت آن به سمت بالا روغنی است که به سیلندر وارد میشود.
همچنین باید برای حرکت کابین به سمت پایین با فشردن دکمه آسانسور شیر تخلیه باز شود و سبب حرکت کابین شود. زمانی که آسانسور ساکن است شیرتخلیه سیلندر باز نمیشود. این حالت در صورتی است که روغن در سیلندر باقی میماند و پیستون و کابین آسانسور ساکن میباشد.
ساختار آسانسورهای هیدرولیکی به نحوی است که از طریق پمپ کوچکی وزن زیادی را به سمت بالا حرکت میدهد.
آسانسور هیدرولیکی چگونه کار میکند؟

مشخصات فنی

آسانسورهای هیدرولیکی به سه گروه 1- آسانسور هیدرولیکی معمولی، 2- آسانسور هیدرولیکی بدون حفره، 3- آسانسور هیدرولیکی کابلی، که براساس محل قرار گرفتن پمپ و پیستون تقسیم بندی میشوند.
1- آسانسور هیدرولیکی کابلی: در این نوع آسانسور جک و پیستون با استفاده از سیم بکسل به کابین وصل میشوند.
2- آسانسور هیدرولیکی بدون حفره: در این نوع آسانسورها سیلندر روی زمین بوده این امر باعث شده که در ساختمان های دو تا چهار طبقه از آسانسورهای هیدرولیکی بدون حفره استفاده کرد.
3- آسانسور هیدرولیکی معمولی: در این نوع آسانسور ها از سیلندرهای زیرزمینی استفاده میشود. سرعتشان تقریبا یک متر بر ثانیه است. آسانسورهای هیدرولیکی معمولی در ساختمان های دو تا پنج طبقه و یا هشت طبقه مورد استفاده قرار میگیرد.

مزایا

1- فاقد موتورخانه
2- کاهش هزینه
3- حمل و نقل وزن بیشتری در مقایسه با آسانسورهای کششی
4- بزرگتر بودن کابین
5- استفاده کمتر از آهن
6- اشغال کردن فضای کمتر
7- ضریب ایمنی بالا

در صورت رضایت از این مطلب ایده ها و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *